“Nada” de Janne Teller

Lin este libro como hai un mes e aínda me custa reflectir a través das palabras as sensacións que me provocou. Creo que é importante saber que é un libro moi curtiño pero moi intenso, que precisa dunha lectura con nivel alto de concentración, aínda que ás veces é difícil centrarse polos sentimentos que provoca o que se está a narrar. Outro punto a ter en conta é que o libro non é apto para calquera lector pois a crueldade infantil e o existencialismo non é prato de bo gusto para algúns.

Este libro é comparado frecuentemente con The Lord of the Flies de William Golding (seguro que os que o leron xa comprenden de que tipo de sentimentos estou a falar…). En The Lord of the Flies un grupo de nenos que viaxa nun avión acaba nunha illa deserta sen ningún adulto, e o libro narra o que vai acontecendo: como se organizan, os conflictos, etc.  En Nada os nenos viven totalmente integrados nunha cidade do norte de Europa, coas súas familias, coas obrigas propias da súa idade, etc. A súa vida é aparentemente normal ata que un día un neno da clase, Pierre Anthon, érguese da súa cadeira e comeza a dicir que sabe dende hai tempo que na vida nada importa pero que acaba de descubrir que non merece a pena facer nada. Así que marcha da clase, decide subir a unha ameixeira e quedar aí sen facer nada máis ca berrar a todo o que pasa por diante todo tipo de mensaxes desafiantes que son probas de que na vida nada importa.

Os seus compañeiros de clase están indignados coa súa actitude e deciden demostrarlle que non ten razón. ¿Como llo van demostrar? Por sacrificando cada un unha cousa que para esa persoa sexa moi importante. O que comeza como unha boa idea acaba moi mal… Os nenos descubren que realmente un non apreza o valor de algo ata que o perde, pero o malo é cando o perde, pois entón só quere que os demais tamén perdan algo que faga que se sintan igual de mal ou, a ser posible, peor. Aí comeza unha cadea de actos esperpénticos que te deixa cun corpo…

Creo que o recomendo pero como dixen antes non é apto para calquera lector. De feito estou como tola esperando a que alguén o lea e así poder comentalo (xa regalei un exemplar). O libro reflicte moi ben a crise de certos valores que se vive na sociedade actual e a crueldade que pode chegar a alcanzar un neno que en teoría vive nun ambiente positivo (pero claro, se certos valores están en crise, ¿que se pode considerar un ambiente positivo?).

Leí este libro hace aproximadamente un mes y todavía me cuesta reflejar a través de las palabras las sensaciones que me provocó. Creo que es importante saber que es un libro muy cortito pero muy intenso, que requiere una lectura con nivel alto de concentración, aunque a veces es difícil centrarse por los sentimientos que provoca lo que se está narrando. Otro punto a tener en cuenta es que el libro no es apto para cualquier lector pues la crueldad infantil y el existencialismo no es plato de buen gusto para algunos.

Este libro es comparado frecuentemente con The Lord of the Flies de William Golding (seguro que los que lo han leído ya comprenden de qué tipo de sentimientos estoy hablando…). En The Lord of the Flies un grupo de chicos que viaja en un avión acaba en una isla desierta sin ningún adulto, y el libro narra lo que va sucediendo: cómo se organizan, los conflictos, etc. En Nada los niños viven totalmente integrados en una ciudad del norte de Europa, con sus familias, con las obligaciones propias de su edad, etc. Su vida es aparentemente normal hasta que un día un niño de la clase,  Pierre Anthon, se levanta de su silla y empieza a decir que sabe desde hace tiempo que en la vida nada importa pero que acaba de descubrir que no merece la pena hacer nada. Así que se va de la clase, decide subir a un ciruelo y quedarse ahí sin hacer nada más que gritar a todo el que pasa por delante todo tipo de mensajes desafiantes que son pruebas de que en la vida nada importa.

Sus compañeros de clase están indignados con su actitud y deciden demostrarle que no tiene razón. ¿Cómo se lo van a demostrar? Pues sacrificando cada uno una cosa que para esa persona sea muy importante. Lo que comienza como una buena idea acaba muy mal… Los niños descubren que realmente uno no aprecia el valor de algo hasta que lo pierde, pero lo malo es cuando se pierde, pues entonces sólo quiere que los demás también pierdan algo que haga que se sientan igual de mal o, a ser posible, peor. Así comienza una cadena de actos esperpénticos que te deja con un cuerpo…

Creo que lo recomiendo pero como ya he dicho antes, no es apto para cualquier lector. De hecho estoy como loca esperando a que alguien lo lea y así poder comentarlo (ya he regalado un ejemplar). El libro refleja muy bien la crisis de ciertos valores que se vive en la sociedad actual y la crueldad que puede llegar a alcanzar un niño que en teoría vive en un ambiente positivo (pero claro, si ciertos valores están en crisis, ¿qué se puede considerar un ambiente positivo?).

Advertisements
Galería | Esta entrada foi publicada en Libros / Bücher / Books. Ligazón permanente.

2 Responses to “Nada” de Janne Teller

  1. Lucía di:

    Ya sabes que con “la mama” vas a poder comentarlo…

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s